اخطار: نابودی علائم مهم باستانی توسط آدمهای کوتوله!
نوشته شده توسط : فرید باقری

در اينجا مطلبي کوتاه در مورد علائم شناسی آنهم در خاورميانه براي شما مي گذارم. البته در رابطه با این مطلب حرف و سخن بسیار است و کسانيکه توضیحات بیشتری را در اين رابطه، نياز دارند، مي توانند به كتابهاي موجود مراجعه فرمايند.

اما علائم شناسی در ایران با خیلی جاهای ديگر دنیا فرق می کند و خیلی از آقایان فقط در سایتها و وبلاگهای خارجی دنبال معنی و مفهوم آنها می گردند بخصوص آقایانی که به زبان ترکی استامبولی تسلط دارند، فقط سایتهای ترکیه را عينا ترجمه كرده و منبع و مورد استفاده قرار داده و تازه آنکه مطالب آنها را نیز وحي منزل مي پندارند!؟ و خود را نيز چنان مدعی نشان می دهند که گاهی من هم به خود شک میکنم که نکند اونها استاد من بوده و هستند و به فراموشی دچار گشته ام!!؟

اما حتی همان سایتها نیز دچار اشکال و خطاهاي بسيار هستند و يا اينكه بسياري از مطالب آنها اصلا به درد كشورمان نمي خورد!

وقتي این افراد، به يكباره (ظرف كمتر از يكماه) استاد گرديده اند یا بهتر بگویم خود را به جای استاد جا زده اند!! و حداقل داراي تجاربي عملي در اين مقولات نيستند، بدون داشتن اطلاعات مورد نياز اين رشته (چه تجربی و چه علمی) و با استناد به آن مطالب سايتهاي تركيه، اقدام به رمزگشايي كرده و بسیاری از کاوشگران را نيز به دردسر و سر در گمی هدایت می کنند!!

حال بنده نمي خواهم بگويم كه نظرات بنده تماما درست و بي غلط مي باشد، اما ميتوانم بگويم كه لااقل جزء کسانی هستم که برای رسیدن به اين نقطه امروز، سالها در این عرصه خاك ها خورده ام! البته همانطور كه بارها ذكر كرده ام، هيچكس نمي تواند ادعا نمايد كه در رشته باستان شناسي (خصوصا علم نشانه ها) یک استاد کامل مي باشد، زيرا هر لحظه ممكن است با كشف جديد دیگري، تمام محفوظات گذشته اش به يكباره زير رو گردد و به كل، نظريه امروزش به بايگاني تاريخ بپيوندد!

امروزه در اكثر نقاط دنيا چه در موارد مجاز و چه غير مجاز، با روش هاي علمي بدنبال گمانه زني و گنج پژوهي و گنج یابی ميروند که در اینجا ضمن احترام به تمامی پیشکسوتان و استادان آکادمیک این رشته، بايد متذكر شوم كه گاهی حتي از علوم مکتوب دانشگاهی، فراتر هم وجود دارد! كه آن را تجربه می گويند و به راستي كه تجربه خود به تنهايي می تواند، یک استاد راهنما باشد و در همين جا بايد اعتراف نمايم كه برای خود بنده با آنهمه تجارب عملي و نيز تحقیقات وسیع علمي، بسیار پيش آمده است كه از چنين افرادي كه سالیان سال خاك این کار را خورده و سينه سوخته اين رشته به حساب می آیند، بدون هراس از افراد مغرض و زالو صفت، به خدمت آن بزرگواران رفته و ساعتها در محضر ایشان مانده ام تا بتوانم با استفاده از تجارب آنان درسهایی جدید، بیاموزم! نه مانند این آدمها کوتوله و پرمدعا خود را علامه دهر بدانم!

باید به این نکته توجه داشته باشید که ابتدا با فهميدن و درك مفهوم علائم و ... و سپس دقت در نکات کلیدی و حساس، ميتواند موجب موفقيت شما در كارهايتان باشد. لذا اكيدا توصيه مي نمايم كه اگر خود علم كافي و نيز تجاربي تاثير گذار، نداريد، تا زمانيكه پیر و يا استاد ندارید، به دنبال این کار نروید! کسانی که به دنبال حفاری میروند باید علائم شناسان خوبی نیز باشند و اگر علائم شناس خوبی نباشید حفار خوب و موفقی نيز نخواهید بود. زيرا هر علامت و نشانه اي، برای خودش داستان و حکایتی زیبا و حتی پیچیده و مرموز بدنبال دارد! مانند خطوط تصویری که هر کدام از آنها حرفی برای گفتن دارند!

به طور مثال باید بدانید که سگ یا گاو ، لاک پشت و ماهی، مار و مرغ و یا هر تصویری چه مفهومی دارد تا بتوانید يك گنج یاب حرفه ای و موفق باشید، و بالاخره از  زحماتتان نيز، نتیجه لازم را دريافت داريد.

بسیاری از آقايان، در سایتها و وبلاگهاي موجود، خود را باستان شناس و ...  معرفي نموده و دفتر و دستكي به راه انداخته اند که از همه مزحک تر همین مهدی شریفی است که با وارد آوردن اتهام واهی کلاهبرداری و شیادی، آنهم به کسی که او را از فروپاشی زندگی تازه زناشویی اش نجات داد و از وی بعنوان کمک و همکار یاد می کرد و استفاده می نمود، (منظور خود بنده یعنی فرید باقری می باشد.) حال با گستاخی و بی شرمی پا را فراتر گذاشته و برای تخریب روحیه و شخصیت بنده و تحریک من، فحاشی را سر لوحه خود قرار داده است و حالا خود را باستان شناس یا بقول خودش : فوق لیسانس زبان  و فرهنگ مردم باستان از دانشگاه شهید بهشتی معرفی می کند! (با استعلام از دانشگاه مذکور متوجه خواهید شد که نامبرده یک لیوان آب هم توی بوفه دانشگاه نخورده است!) و وقتی یه سوال ساده از ايشان می پرسید، يا يكسري چرنديات تحويلتان مي دهند.

شریفی و مدرک دروغ گویی و جعل عنوان جهت ارائه به قوه قضاییه

مدارک توهیسن و هتک حرمت

شریفی موجودی خطرتاک

 

و يا اينكه مانند استاد دهر جناب علی عزیزیان که کمی هوشمندانه تر از مهدی شریفی دروغ پردازی می نماید؛ در اظهاراتی کاملا جدید و در تماس تلفن با کاربران وبلاگش بنده را بیسواد و خود را با مدرک دکترای باستان شناسی از کشور ترکیه معرفی مینمایند!! و هر چیزی را که متوجه نمی شوند، فورا با استنادي تكراري و مسخره پاسخ مي دهند كه آن مكان چيزي نيست و علامت شما كلا بكر و طبيعي است یا جوغان ها نشانه ای برای دفینه و چیزی  نیستند و ...!!  که البته حتما آن مواردی که توسط بسیاری از باستان شناسان و یا گنج پژوهان ایران و جهان از درون قبرها و مقبره هایی که نشانه جوغان نیز داشته اند ، یافت شده است، تماما بقول تکه کلام ایشان : کذب محض می باشد!!؟

دستگیری آقای دکتر علی عزیزیان یا نویسنده کم سواد!

 

جالبتر از همه اینجاست که کل مطالب وبلاگ و وبسایت و حتی نام وبلاگ و وبسایتشان را از مطالب شخص بنده و بدون اجازه برداشت نموده اند و حتی هنوز از اسم من بر سر بسیاری از مطالبشان بوده و از نام من نیز سود می برند! و آنوقت هر از گاهی برای مطرح نمودن وبلاگ ها و وبسایتهایشان به مطالب درون وبلاگ آکادمی گنج هم آویزان میشوند و با نامهای مستعار و غیر واقعی سعی در گل کردن آب برای ماهی گیری بهتر را دارند!  

با اینکه علائم شناسی چندین واحد دانشگاهی و یا حتی می تواند بعنوان یک پایان نامه قوی بکار رود چطور این آقایان به شما و دیگران به این راحتی پاسخ ميدهند و با يك نگاه سطحي آنهم يك يا چند عكس و بدون بررسي و دقت لازم، به اشتباه، پاسخ داده و اينگونه شما را راهنمایی می کنند!؟ 

در اينجا بنده به اختصار به چند نمونه از نشانه های دفينه و چگونگي گمانه زني جهت شروع به کاوش را برایتان ذكر مي نمايم تا كاملا متوجه عمق مطلب بالا بشوید:

به طور مثال، شما بايد همواره خصوصیات هر حیوان را مد نظر خود داشته باشید تا بتوانيد درست نظر دهيد و يا اينكه گاهي اوقات متراژها و فواصل از محل نشانه تا هدف ، به چند سانت هم خلاصه می شود و همچنين بايد به یاد داشته باشید که هدف شما میتواند در یکی از مكانهاي داراي شرايط دفينه گذاري، قرار گرفته باشد! و نبايد فقط به یک یا دو نقطه معطوف نشوید و حتما به علائم موجود (هر چند كوچك) توجه كامل داشته باشيد.

تمامی علائم و نشانه ها این معنی را دارا مي باشند كه هدف در کنار سنگ یا در پهلوي تپه اي و یا یک نشانه طبیعی، وجود دارد. ضمنا علامت و نشانه هايی هم می تواند گمراه کننده نيز باشد و یا اصلا دفینه اش را در گذشته ها برداشته باشند.

از ديگر علائم و نشانه هاي مهم، نشانه اي است كه در ابتداي ورودی و دهانه غار قرار گرفته باشد كه نشانه عدم وجود تله فیزیکی يا شيميايي است و یا دانستن اين مطلب كه در ديگر موارد خصوصا در غارها و تونل هايي كه به نوعي بسته يا مسدود گشته اند، وجود تله فیزیکی بسیار محتمل خواهد بود ! لذا به دیوارهای کناری به هيچ عنوان نبايد بدون مشورت با اهل فن، دست بزنید!

 

گنج یالبی و کاوش علمی در آکادمی گنج

 

بايد بررسي نماييد كه آثار و علائم بجاي مانده يا نشانه هاي مورد استفاده، متعلق به کدام دوره باستانی است، زيرا علائم در دوره های مختلف با هم فرق می کردند و توسط سربازان حکومتی، پادشاهان، وزیران و یا راهزنان بعنوان نشانه دفینه يا مقبره اي که در انبار و یا اتاقك يا اتاقهايي در زیر زمین مخفی مي شدند، مورد استفاده قرار مي گرفتند.

 

بايد توجه داشته باشيد كه نشانه هاي دفینه راهزنان و گنج های حکومتی، با هم تفاوت دارند. حتما ابتدا بايد زیر خود نشانه مورد بررسی واقع گردد (بهترين روش در اين حالت، استفاده از تجهيزات و لوازم فلزيابي و گنج يابي است)، نكته ديگر اينكه در محل قرار و ملاقات راهزنان با يكديگر، وسایل کمی می گذاشتند، و بدليل وجود نشانه در محل قرار گيري سرمال و مطلع بودن تعداد زیادی از این افراد  (دفینه اش را قبلا برداشته اند).

 

نشانه ها حتی به ما می گویند چه کسی و با چه تعداد نفراتي، دفینه را در اینجا گذاشته اند و بطور مثال: دفینه ایی که توسط دو نفر راهزن مخفی شده باشد، حتما قبري در جلوی نشانه است كه داراي دفينه ميباشد.

 

گنجینه اي كه در خزینه (سفيدخانه و تنور) قرار دارد، متعلق به راهزنان یا سرداری مي باشد که معمولا مانند ذخبره دم دستی از آنها استفاده می شده است.

 

نشانه دفینه های اصلی همواره براي آنها سوگند خورده شده و داراي مال بزرگی مي باشد و گذارنده برای خود در نبودش نفرین گذاشته است (نفرين همان طلسم يا موكل مي باشد)، چند متر به سمت راست، سپس چپ و نيز شمال و جنوب نشانه را، مي بايست بررسی کنید، همه موارد (همچون تله، قسم، نفرين و ...) در علائم آنجا موجود مي باشد و شما با فهمیدن آنها میتوانید به راحتی به هدفتان دست پيدا کنید و کارهایی که چندین نفر در طول یک ماه به آن میرسند شما به تنهایی و يا بهمراه يك يا حداكثر دو نفر ديگر، در عرض یک تا پنج روز میتوانید، به آن دست یابید! و نهايتا ثمره تجربه و علمتان را از زمین بگیرید، اما هیچوقت به آثار و میراث فرهنگی بی احترامی نکنید و به آنها صدمه اي وارد ننماييد تا لااقل برای آیندگانمان چیزی برای یافتن، باقی بماند!! همانطور که پیشینیان ما برای ما به یادگار گذاشته اند- موفق باشيد.

 

 آکادمی گنج فرید باقری

 





:: برچسب‌ها: کتاب چشم طلایی , جوغان نامه مرجع , جوغن , گنج , گنج یابی , حفاری , رمزیاب , فرید باقری , رموز گنج خدایان , رمزگشایی , نشانه ها , چاه , تله , مار , رمز , جوغان بیضی , لوزی , زیر خاکی , نشانه دست , تونل , دانلود رایگان , آکادمی گنج , تونل , چاه , قبر , مقبره , اسرار ,
:: بازدید از این مطلب : 4434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: